Hallå alla vänner, kvällen till ära kickade jag en grymt god helimproviserad middag som jag känner att jag måste dela med mig av. Börjar bli trött på att bara äta stekt torsk, råa morötter och kokt blomkål så jag festade till det lite denna kväll och resultatet blev 10 av 10 möjliga!

Skalade och delade morötter till dipstänger, slängde ner dom i en ungsform tillsammans med lite olivolja, pressade en vitlöksklyfta och strödde över färsk rosmarin, in i ugnen på 175 grader.

Efter ca 15 min tog jag ut morötterna och ner i samma form la jag en färsk torskrygg filé, strödde över lite mer färsk rosmarin, pressade lite citron över och lade till några citronskivor på sidan av fisken. In i ugnen igen i ca 15 min (beroende på stl på torsken) 

Som tillbehör stekte jag lite zucchini och sockerärtor med lite olivolja.

Tadaaaa, hur gott som helst! Och naturligt utan tillsatt salt eller så (tråkigt nog undviker jag allt sånt). Men såklart blir ju smakerna ännu starkare om man tillsätter det. Men sjukt gott bara som det är kan jag lova. Sen är detta förmodligen gott att göra med kyckling också, minus citronen då kanske. Men det får bli ett annat experiment ;-)

Hann dock inte ta någon bild då vi äter som lejon i denna familj och orkar inte vänta en endaste sekund för att ta bild. Men det såg himla trevligt ut vill jag lova haha!

Kommentera

Publiceras ej